Leon- Castrillo de los Polvazares: 75 km - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Leon- Castrillo de los Polvazares: 75 km - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Leon- Castrillo de los Polvazares: 75 km

28 April 2015 | Spanje, Ponferrada

Vanmorgen eerst ontbeten in het convent en daarna, na koffie in de stad, op de fiets. Onderweg meer afwisseling onderweg dan de laatste paar dagen. We gaan duidelijk richting de bergen. De hele dag keken we naar besneeuwde toppen aan onze rechterhand .In Villar de Mazarife wat boodschappen en koffie gedaan. Praatje met 2 Ned dames, die net gestart waren en toen richting Astorga . Eerst in Hospital de Orbigo over de Romaanse brug gereden. Hij heeft 18 stenen bogen maar onder 2 daarvan loopt maar water. Raar gezicht. In Astorga stond weer een gebouw van Gaudi, het bisschoppelijk paleis. Heel herkenbaar met die Efteling torentjes. De geestelijkheid zorgde goed voor zichzelf in die dagen,
Er was ook een Romeinse opgraving met prachtige mozaïeken.
Daarna bij de koffie de specialiteit van Astorga geproefd. Een soort botercakejes. Maar we waren niet onder de indruk. Daarna de kathedraal. Het is maandag vandaag, dus alles gesloten. Maar de buitenkant was ook mooi. Toen naar de eindbestemming voor vandaag: Castrillo de los Polvazares . Het leek wel een museumdorp. Alle huizen en straten mooi gerestaureerd, maar de 2 adressen die wij hadden om te overnachten waren allebei gesloten en verder was het er compleet uitgestorven. Een señora gevraagd of er nog meer hotels waren. NEE. Eerst diep nadenken. Toen hing ze haar man halen en die bracht ons 2 straten verder weer naar een andere vrouw. Zij bleek de sleutel van een albergue te hebben en bracht ons daar naar toe.Op het slaapzaaltje was nog een bed bezet door een Duitse dame. We waren allang blij dat we wat hadden. Voor het eten zijn we maar weer op de fiets gestapt en zonder bagage( wat rijdt dat lekker) een dorp terug gereden en daar hebben we echt heerlijk zitten eten. Gevraagd of we aub het brood van tafel mee mochten nemen. Anders hadden we vanmorgen met een lege maag de deur uit moeten gaan. Er was nl. niet een winkel in het dorp. Eind goed al goed.