Fromista- El Burgo Ranero: 88 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Fromista- El Burgo Ranero: 88 km - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Fromista- El Burgo Ranero: 88 km

25 April 2015 | Spanje, El Burgo Ranero

Vandaag de meseta ervaren. Het is net zoiets als de afsluitdijk. Heel lang rechtdoor en altijd tegenwind. Toen we vanmorgen vertrokken was de lucht zwart en de voorspelling niet gunstig, maar wonder boven wonder hielden we het de hele dag droog. En......Elbard hield mij uit de wind. Dat scheelde echt veel. Eerst naar Villalcazar de Sirga, waar weer zo'n kerk stond met een enorm portaal, waar vroeger de pelgrims konden slapen. In Frankrijk hebben we ze ook gezien. Daarna door Carrion waar een soort landbouwmarkt was en enorme landbouw werktuigen midden op het dorpsplein stonden. Ze hadden er ook heerlijke koffie en een vers sapje. Via de pelgrimsbrug de stad weer uitgereden en dan kom je echt op de meseta. Wat een leegte. De kleuren zijn wel prachtig. Je moet voldoende water en zo hebben want er is 40 km niks. Voor Elbard kwamen we nog langs een paar duiventorens. Het leek of ze nog gebruikt werden. Toen arriveerden we in Sahagun. Weer een prachtig stadje en weer genoeg te zien. De gebouwen zien er ook heel anders uit. Er is veel leem gebruikt. Je herkent echt de kleuren van de leegte waar je daarnet uren doorheen hebt gefietst. Door een grote boogpoort (Arco) fietsten we de stad weer uit. En toen ging het weer even fout. Er zou in de jaren 90 een weg gemaakt zijn voor pelgrims met jonge aanplant van platanen om ze wat schaduw te bieden en op zoek naar dat pad raakten we weer van onze route. Op het laatst liepen we naast onze fietsen door de rimboe. Nou, dan weet je dat je fout zit. Voordeel: we zagen weer 3 hertjes. Toen we tenslotte toch onze platanenweg gevonden hadden was het ruim 17.00 uur en tijd om een onderkomen te zoeken. Na een half uurtje reden we El Burgo Ranera binnen en ook de eerste de beste albergue die we zagen. Wel leuk, met een grote tuin, maar net als op een kostschool,op de slaapzaal. Ik denk dat we er weinig last van hebben vannacht want we zullen best slapen. We hebben daarnet in het dorp het pelgrimsmenu genomen en dat smaakte heel best. Naast ons een Australisch echtpaar die de camino in etappes aan het wandelen zijn en waar we gezellig een poos mee gekletst hebben. En zo vliegen onze dagen voorbij. Morgen richting Leon. Dat is maar een halve dag op de fiets en de rest gezellig de stad bekijken!

• 26 April 2015 - 09:24

Loes:

Jullie gaan zo snel!
    Een halve dag nee Leon en dan kan je ook gaan spreken over nog een paar dagen zijn we op het einddoel. De tijd vliegt voorbij ook voor jullie denk ik.
    Geniet van Leon en de ongetwijfeld lekkere maaltijden die ze daar ook wel weer zullen hebben.
    Loes

• 26 April 2015 - 14:38

Nancy:

Wat een leuk verslag weer !!!

Nog heel veel plezier, genieten en nieuwe ervaringen !

Liefs Nancy

• 26 April 2015 - 14:39

Nancy:

Wat een leuk verslag weer !!!

Nog heel veel plezier, genieten en nieuwe ervaringen !

Liefs Nancy