Belorado-Burgos 64 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Belorado-Burgos 64 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Belorado-Burgos 64 km

22 April 2015 | Spanje, Burgos

Vanmorgen via El Paso (ontbijt) richting Burgos vertrokken. Volgens ons routeboekje een van de mooiste trajecten van de Camino qua natuur. Het was ook prachtig. Veel klimmen en dalen, maar dat lijkt toch steeds makkelijker te gaan. De eerste verrassing was: 2 overstekende hertjes. Door allerlei piepkleine dorpjes kwamen we in SAN Juan de Ortega. SAN Juan was wen volgeling van Santo Domingo ( van gisteren) en heeft een hoop gedaan om het de pelgrims wat aangenamer te maken. Oa bruggen bouwen en verzorgingsplaatsen op de route. Maar wel 1000 jaar geleden. De Romaanse kerk is prachtig gerestaureerd en op het pleintje ervoor was het gezellig met pelgrims te voet. We hebben nog niet veel fietsenden gezien. Lekker een Spaans broodje genomen en wat te drinken en daarna weer op pad. Het werd meer bebost .Ooit was het hier gevaarlijk door wolven en struikrovers, maar nu was het er alleen nog maar mooi. De voorspelde regen kwam gelukkig niet. Sterker nog: weer een zonnige dag. We hebben tot nu toe wel geluk. Hierna volgden nog een paar steile hellingen, maar om 15.30 uur reden we toch via de rio Arlanzon Burgos binnen. Voor zover wij zien een indrukwekkende stad. We hebben, net als gisteren op een terras overleg gepleegd wat te doen. Want we zijn van plan hier 2 nachten te blijven. We zijn ( omdat het toeristenkantoor nog dicht was) even gaan kijken achter de kathedraal , want volgens onze adressenlijst zou daar een pelgrims hetberg zijn. Meteen geboekt. In een heel oud gebouw, strak opgeknapt, een grote albergue . Onze was staat nu te draaien, dat was wel weer eens nodig. En straks gaan we een leuk tentje zoeken om te eten en alvast een verkennend rondje voor morgen maken. Het zou zo maar kunnen dat er dan geen blog is!

• 22 April 2015 - 21:20

Laura:

Van de fietsenboer een wastip gehad. Gooi water en wasmiddel in een ortlieb fietstas, vuile was erin en fietsen maar. Aan het eind van de dag schijnt je was schoon te zijn.... Hoe hardcore ben je dan!

Groetjes weer

• 23 April 2015 - 09:34

Loes Jentink:

Ho Ho,
    twee dagen vrij en dan maar meteen geen blog!? dat kan zomaar niet :-p
    Geniet ervan!!!!

• 23 April 2015 - 11:01

Rita:

Wat een leuke verlagen ,elke dag weer.
    En genieten van de fietstocht, de natuur en cultuur , de hap en Schnapp.Wij genieten mee , hier nu vanuit Andalusië waar wij al een week verblijven, het is te ver bij jullie vandaan , anders hadden wij jullie komen aanmoedigen .wat een reis en jullie schieten als een speer door .Geweldig ,ga zo door lieve vrienden van jou is het ZEKER een prestatie lieve Totie met jouw nieuwe heup. Succes en wij volgen jullie !!X Ed & Rita

• 23 April 2015 - 17:38

Ed Hexspoor:

Ik heb bewondering voor jullie,maar twee dagen rust is dat niet teveel ?
    Verzorg je meisje wel goed Elbard.
    Dat doe ik hier ook,ha ha ha
    Groetjes Ed de jonge G------