Roncevalles- Pamplona. 50 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Roncevalles- Pamplona. 50 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Roncevalles- Pamplona. 50 km

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2015 | Spanje, Pamplona

Zoals jullie zien hebben we er vandaag een relaxt dagje van gemaakt. We werden om 6.00 uur vanmorgen al dmv Spaanse muziek wakker gemaakt want op deze plek moest om 8.00 uur iedereen de deur uit zijn. En daar waren ze streng in want ik zag om 8.15 uur, na een ontbijtje bij de buren , dat ik mijn zweetband was vergeten, maar de deur bleef dicht.Dit complex was ook wel het enige wat interessant was in Roncevalles. Een gebouw, in de 12e eeuw door de bisschop van Pamplona opgericht voor de verzorging van pelgrims. Dat doen ze dus al een poosje. Alles goed georganiseerd door Nederlandse vrijwilligers en schoon. We hebben een gezellige avond gehad met 2 Nederlandse mannen uit Heerlen die net die dag in St Jean gestart waren. Zij hadden het ook zwaar gehad, en wie kwamen we het eerst tegen vanmorgen? Diezelfde 2. Weer een praatje en toen via allerlei kleine plaatsjes richting Pamplona . We hadden een lekker zonnetje en 24 gr dus dat ging prima. Om 12.30 al op bestemming. Eerst een dak gezocht en snel gevonden. Nu een iets kleinschaliger onderdak. Ook goed geregeld. En toen de stad in. Wat een leuke stad is dat. Compleet anders dan Frankrijk. Het is toevallig semana del pincho. Een soort wedstrijd kleine hapjes serveren door de hele stad. Een soort preuvenement maar dan niet in Maastricht, we hebben er lekker van genoten begeleid van een lekker plaatselijk wijntje (Navarra)Iedereen leeft , eet en drinkt op straat, het lijkt wel feest.
Daarna nog even een rondje stad, mooie kathedraal en prachtig uitzichtpunt, vlak bij ons onderkomen. Jullie zien: we komen niks te kort, morgen weer op de pedalen, eerst naar Puenta de la Reina, waar alle routes samenkomen in de camino Frances.En dan zien we wel wat de dag verder brengt.

  • 18 April 2015 - 18:59

    Ingrid En Leo:

    Hoi,
    Zo te zien wordt het afkicken als jullie weer terug zijn in Nederland, qua eten en drinken.
    Wij drinken hier margaritas.
    Aan de spelling van het vorige berichtje te zien had ik er net een op. Espana dus (zonder de tilde op de n, want die kan ik niet vinden op de Ipad. Wij hebben een sweatshirt van TH voor Ted gekocht, haha. Hetkleurt bij zijn ogen.
    Zet hem weer op, liefs van Ingrid en Leo

  • 18 April 2015 - 23:05

    Bina En Jan:

    Zo, die pas heb je dus overleefd. Dan komt de rest ook.Jullie gaan wel vlot zeg!!
    Het idee dat je vanuit Nederland naar Spanje bent gefietst vind ik al onvoorstelbaar.
    Fiets ze.

  • 19 April 2015 - 09:35

    Loes:

    Nou s"morgens 06.00 je bed uit,dat begint eindelijk een beetje opeen pelgrimage te lijken,want je moet toch een beetje afzien en tot nu toe was het bijna een vakantiereisje :-P
    Wel leuk hoor al die verschillende onderkomens.
    Als je terug bent kan je een albumpje maken van alleen Elbard aan het eten en drinken.
    Die gaat volgend jaar weer denk ik met al die lekkere hapjes.
    Wel fijn dat het weer goed is dat maakt alles toch een stuk gemakkelijker.
    Nou geniet weer van de volgende etappe!

    Loes

  • 19 April 2015 - 11:30

    Nelie:

    zo vandaag maar weer eens op mijn gemak jullie verslag gelezen.
    Ik zou bijna.......zeggen dat ik jaloers ben.
    Maar je weet dat dit niet waar is.
    Alleen de belevenis op zich wel.al die leuke ontmoetingen en plaatsjes waar jullie verblijven. Heel leuk om dit zo mee te krijgen. Ik zag staan nog 1000 km, hoeveel km is het eigenlijk totaal? Komen jullie per trein terug of met het vliegtuig vroeg ik mij af.
    Nou fietse verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2015

Finisterra

02 Mei 2015

Muina- Santiago : 38 km

01 Mei 2015

Portomarin- Muina: 72 km

30 April 2015

Cebreiro - Portomarin : 71 km

29 April 2015

Ponferrada - Cebreiro: 58 km

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 21762

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: