St Palais-Roncevalles: 60 km - Reisverslag uit Roncesvalles, Colombia van SantiagoTE - WaarBenJij.nu St Palais-Roncevalles: 60 km - Reisverslag uit Roncesvalles, Colombia van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

St Palais-Roncevalles: 60 km

17 April 2015 | Colombia, Roncesvalles

Vanmorgen om 9.00 uur bij onze Ludo vertrokken. Onderweg kwamen we de Hollandse dames weer tegen. Om 12.00 uur waren we al in St Jean Pied de Port. Een prachtig steil stadje aan de voet van de Pyreneeën . Na de koffie en lunch naar de Rue de Citadelles gegaan, waar de heren van des amies de St Jacques ons wisten te vertellen dat de pas die we overmoeten om in Roncevalles te komen niet gevaarlijk was ( door noodweer ) terwijl we wel twijfelden omdat de lucht boven die bergen inktzwart was. We besloten om iig naar Valcarlos te rijden en dan te beslissen wat te doen. We zaten nog niet op de fiets of het begon zo hard te regenen. Het water kolkte van de weg. Eenmaal in Valcarlos , waar we zaten te vieren dat we in Spanje waren, werd het droog, dus....... Gaan. 20 km alleen omhoog tot de Ibaneta pas en dan naar beneden naar Roncevalles . Ik zal niet zeggen dat het een eitje was. Verstand op 0 en blijven trappen. Zelfs sneeuw gezien in de kanten. Ik kan trots vertellen dat ik niet van de fiets hoefde. Toen we langs de webcam op de pas kwamen wilde Elbard zijn bidon al onder de wijn kraan houden. Die haalde een paar dingen door elkaar want dat is in Estella. Het was er koud en mistig dus snel door. Na 2 km reden we onder een poortje zo een klooster binnenplaats op. Zonder nadenken gewoon afstappen en blijven. We werden door een Nederlandse vrijwilliger wegwijs gemaakt. Na de douch waren we lekker opgeknapt en weer warm. We zitten nu in een casa te eten en hebben al een paar van die lekkere Navarra wijntjes op. Om 22.00 uur naar bed want dan gaat het licht uit. Ik denk dat ons licht dan ook wel uitgaat.

• 17 April 2015 - 22:19

Viva Espanja! Zet hemop Totie en Elbard Kiefs van Ingrid en Leo

• 18 April 2015 - 09:55

Loes Jentink:

Hoi Elbard en Toot,

Ik vind het ongelooflijk dat jullie al zo ver zijn in zo'n korte tijd!
    En al die leuke dingen die jullie onderweg zien je zou er haast zelf zin in krijgen!
    Maar dan houd ik even mijn adem in en gaat dat gevoel weer over:-p
    Gingen jullie nog naar Bilbao.Toot heeft toen wel een paar dingen genoemd maar die benig natuurlijk weer vergeten.
    Ik wens jullie weer een fijne fietsdag toe!
    Loes

• 18 April 2015 - 11:18

Joke & Jan:

We zijn diep onder de indruk van jullie prestaties! We genieten van de verslagen.

• 19 April 2015 - 16:48

Ida:

Oeps Elbard en Totie,
    Jullie zijn al helemaal in Spanje en wij lezen met plezier jullie verslagen. Maar een berichtje sturen... ho maar!
    Hartelijke groeten van ons uit Delft.
    Wees blij dat jullie weg zijn want hier is inmiddels het trillen van de Spoorzone weer begonnen.
    Zet'm op in de bergen en wij zijn benieuwd naar nieuwe mooie verslagen.
    Hartelijke groeten, Ida en Henk.