Dagje Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Dagje Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Dagje Burgos

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2015 | Spanje, Burgos

Omdat Elbard even onder zeil is, en ik in mijn uppie aan de overkant op een terras zit, maak ik me toch nog even nuttig met mijn indrukken van Burgos. We hebben wel een bewerkelijke overnachting, want we moesten vanmorgen om 8.00 uur uitchecken en mochten er om 12.00 uur weer in, maar dat is nou eenmaal zo in die albergues. Je mag maar een nacht blijven en alleen als je je credential (pelgrims stempelkaart ) kan laten zien. Voordeel: €5,- pp. Nadeel: snurkende kamerbewoners. Verder is het ook gezellig dat je 's avonds gezelschap hebt van andere Santiago gangers. Je hoort de meest uiteenlopende verhalen.Maar ik denk dat we morgen weer een gewone B&B zoeken, beter voor je nachtrust. We mochten trouwens wel onze bagage in een kast zetten en onze fietsen laten staan.Vanmorgen eerst een tentje in,om te ontbijten. Dat kost hier allemaal niks, dat is wel leuk. Daarna een rondje door de oude stad en om 9.30 uur ging de kathedraal open, dus we waren een van de eerste klanten. Het is moeilijk te beschrijven. Ongelofelijk wat ze neergezet hebben zoveel jaren geleden. Allerlei stijlen want het oorspronkelijke gebouw was van rond het jaar 1000 en iedere rijke koning of kardinaal bouwde er weer een stuk aan. Er waren wel een paar heel mooie dingen. Bijv een trap die gemaakt is om het niveau verschil met de straat erachter op te heffen. (Foto) die is later voorbeeld geweest voor de opera ik Parijs. Ook leuk: die straat erachter, daarin staat onze albergue . Centraler kunnen we dus niet zitten. Verder hebben we nog wat mooie gebouwen bekeken en tussendoor op terrasjes gezeten. En dan slaat ineens de vermoeidheid toe, dus Elbard is even in zijn bed gekropen. Ik ben bang dat ik vannacht niet kan slapen als ik dat doe. En ik vind het ook een beetje zonde van het mooie weer. En ook raar, ik had net zo lief vanmiddag weer op de fiets gestapt, je zit zo in dat ritme. Morgen dus met veel plezier weer aan ons volgende traject, richting Leon. Daar gaan we een dag of 3 over doen. Iedereen heel veel groetjes, en leuk dat jullie ons met zoveel belangstelling volgen. Bedankt!!!!

  • 23 April 2015 - 20:45

    Judith:

    Totie en Elbard natuurlijk ook,
    wat is het toch leuk om jullie op deze manier te volgen...en wat genieten jullie! Heerlijk vooral blijven doen!! Goede reis verder!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2015

Finisterra

02 Mei 2015

Muina- Santiago : 38 km

01 Mei 2015

Portomarin- Muina: 72 km

30 April 2015

Cebreiro - Portomarin : 71 km

29 April 2015

Ponferrada - Cebreiro: 58 km

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 21848

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: