Muina- Santiago : 38 km - Reisverslag uit Conxo, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Muina- Santiago : 38 km - Reisverslag uit Conxo, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Muina- Santiago : 38 km

02 Mei 2015 | Spanje, Conxo

WE ZIJN ER!
Hoe is het mogelijk.
2613 km gefietst. Dat is de eindstand op de teller.
Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna een uitgebreid ontbijt. Helemaal niet wat we in Frankrijk en Spanje gewend waren. Maar daarna weer op de fiets. Regen, regen en weer regen. Het was maar 38 km maar het venijn zit echt in de staart. Stevig klimmen en dalen en 30 km niks te eten of drinken. De natuur was wel heel mooi. Het eerste dorp ,waar wel wat te krijgen was had meteen 4 bars naast elkaar, verdeel het een beetje, zou je denken. Voor 2 euro hadden we daar heerlijke koffie en cake en ook nog een hand koekjes. Lief hoor. Daarna omhoog naar de stad. Daar reden we net voor 13.00 uur het plein van de kathedraal op. Ik vond het wel een heel ontroerend moment! Dat je zoiets nog kan en mag doen met z'n tweeën. Geweldig. Elbard is iets nuchterder . Hij zegt dan: missie volbracht. Eerst in de rij om onze Compostela in ontvangst te nemen. Helemaal in het Latijns opgesteld. Daarna naar de 'huiskamer', een Nederlands ontvangst door vrijwilligersvan het Jacobsgenootschap. Lekker koffie en thee en een heleboel info. Daarna op de fiets om te kijken of het hotel van onze keuze een plekje vrij had. We kozen voor hotel Mexico omdat daar de vervoerder van de fietsen ook in de garage zit. Gelukkig nog een kamer en pelgrimskorting. Leuk toch? Daarna eerst gedoucht om weer warm te worden en in de buurt lekker gaan eten.
We zijn van plan om 19.00 uur de pelgrimsdienst in de kathedraal bij te wonen. Wie weet wordt er met dat reuze wierookvat gezwaaid. Dat gebeurt niet altijd. Wel worden alle aangekomen pelgrims genoemd.
We hebben zojuist besloten morgen naar Finisterra te gaan met de bus .Het weer is te slecht om nog te fietsen. Er wordt pas vanaf dinsdag beter weer voorspeld. We blijven hier 3 nachten dus maandag om de stad te bekijken. Dan dinsdag naar Bilbao met de trein.Daar doe je de hele dag over. Woensdag en donderdag Bilbao en misschien vrijdag nog San Sebastiaan. We vliegen dus op vrijdag of zaterdag Naar huis.
Dit was het dan.Iedereen erg bedankt voor het meeleven. Misschien volgen er nog een paar kleine berichtjes, maar onze grote missie is volbracht.
Op de fiets naar Santiago!

• 02 Mei 2015 - 18:10

Kees En Marijanne:

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van jullie eindbestemming. Wat een avontuur. Inderdaad is het heel mooi dat jullie dit samen hebben kunnen doen.
    Groetjes Kees en Marijanne

• 02 Mei 2015 - 18:53

Anja Mtc:

Gefeliciteerd, geweldig! Wat snel in 6 weken. Heel byzonder. Geniet er van. Neem er lekker wijntje op, kan nu al genieten straks van de verhalen op de woensdag avond!!

• 02 Mei 2015 - 19:06

Esther :

Nou top hoor!
    Geniet nog even van Spanje! Hoewel... Die hoek waar jullie nu zitten is nogal regenachtig!!!
    Gefeliciteerd!! Xx @

• 02 Mei 2015 - 19:36

Leo En Ingrid:

Hieperdepiep HOERA!! Geweldig !
    Wij kijken uit naar jullie gezichten. Liefs van Leo en Ingrid

• 02 Mei 2015 - 19:55

Elly H:

Van harte gefeliciteerd. Nogmaals, ik vind het een hele prestatie.
    Nog wel lekker genieten daar hoor. Wijntje , lekker hapje. hebben jullie wel verdiend.
    gr. Elly

• 02 Mei 2015 - 20:53

Anke Dijkstra:

Hoi Totie en Elbard, Ik heb jullie reis gevolgd en heb enorme bewondering voor jullie. Van harte gefeliciteerd dat jullie het zo snel hebben gedaan. Wat moet dit een goed gevoel geven! Geniet nog een paar dagen daar! We zien elkaar gauw. Lieve groeten Gerrit en Anke

• 02 Mei 2015 - 22:20

Fep&Elly:

Nou....gefeliciteerd!!!!

Boudewijn De Groot - De reiziger

Geef de reiziger een stoel,
    geef hem brood en droge kleren,
    laat hem zitten bij de haard.
    Hij is overal geweest,
    hij die alles heeft verloren,
    hij die nooit iets heeft bewaard.
    Haal flessen uit de kelder
    en haal muziek in huis.
    Laat iedereen het horen:
    de reiziger is thuis.

Geef de reiziger het woord,
    laat de reiziger vertellen.
    Maar hij schudt zijn hoofd en wacht.
    Hij heeft overal gezocht,
    hij heeft nergens iets gevonden
    en hij heeft niets meegebracht.
    Hij zegt: ik ben veranderd,
    ik ben hier niet meer thuis.
    Maar laat de kinderen komen,
    de kinderen van dit huis.

Laat de kinderen komen,
    laat de kinderen komen,
    ik heb aan ze gedacht.
    Ze zullen mij niet kennen
    en ze zullen mij niets vragen.
    Ze hebben niets verwacht.

En niemand zal begrijpen
    wat ik doen kom in dit huis.
    Maar de kinderen zullen zeggen:
    de reiziger is thuis.

Geef de reiziger een stoel...

Liefs Fep&Elly

• 02 Mei 2015 - 22:30

Marleen:

Gefeliciteert en wat een prestatie!
    Het was heel leuk om jullie reisverslagen te lezen, echt een avontuur. Geniet nog van de laatste week in Spanje, zal wel even wennen zijn niet meer elke dag op de fiets te zitten.
    Lieve groet Marleen

• 03 Mei 2015 - 00:18

Anna:

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!zus Annaen Oebele

• 03 Mei 2015 - 07:03

Riet:

Hoi Totie en Elbard, Hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van jullie bestemming. Ik heb ook meegeleefd. door Ingrid en Leo. Wat een prestatie zeg!

• 03 Mei 2015 - 14:11

Joke & Jan:

Werkelijk super!!!!!
    Gefeliciteerd

• 10 Mei 2015 - 09:32

Leontine:

Gefeliciteerd! Herkenbaar die reactie van mijn broer
    Geniet vd laatste dagen en goede vlucht terug.

Groetjes en liefs uit Voorhout.