Portomarin- Muina: 72 km - Reisverslag uit Cerceda, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Portomarin- Muina: 72 km - Reisverslag uit Cerceda, Spanje van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Portomarin- Muina: 72 km

Blijf op de hoogte en volg

01 Mei 2015 | Spanje, Cerceda

Dat was weer eens andere koek. vanmorgen: regen. En vandaag bleef het ook regenen, soms wat meer, soms een poosje droog, maar we hebben nu wel in de gaten hoe we het getroffen hebben al die weken. Gelukkig was er niet heel veel waar we voor van de fiets af moesten, dus dat deden we eigenlijk alleen voor koffie en tussen de middag lekker gebakken eieren met spek in Melide. Net voor Ligonde stond nog wel een verweerd granieten kruis uit1671. Prachtig. Vanmiddag konden we de route afsnijden en dat was verleidelijk omdat het regende, maar gelukkig waren we weer de braafste kinderen van de klas en bleven we op de pelgrimsroute. Want het landschap werd prachtig. Bossen met eucalyptus bomen. Wat ruikt dat lekker zeg. Na een lekkere cidre hebben we toch de fiets gepakt om er nog een stuk of 10 km bij te pakken. Zijn we morgen eerder in Santiago. Dat werd bijna ons Waterloo, want de B&B die in ons boekje stond was gesloten en de eerste 15 km niks meer. En dan zie je langs de weg zomaar een bordje met:Casa A Peña . 400meter. Wij het bos in. Gelukt hoor. Een prachtig oud huis heel mooi gerenoveerd. We zitten nu met een wijntje en hapjes bij de open haard. Lekker schoon gedoucht. En om 19.00 uur komt het eten op tafel. Wat wil je nog meer? En....... Nog 30 km naar Santiago. Het moet raar lopen willen we daar morgen rond het middaguur niet aankomen.

  • 01 Mei 2015 - 19:04

    Elly H:

    Hoi Toot en Elbard,
    Wanneer ik kan, ga ik even zitten om de laatste verslagen te lezen. heb nu ook even 2 weken vakantie.
    Maar wat geniet ik van jullie verhalen. je kunt je heel goed voorstellen wat jullie allemaal zien en meemaken. Ik heb diep respect voor jullie doorzettingsvermogen.
    Nu het allerlaatste stukje. Moet ook wel weer een speciaal gevoel geven.
    Zet hem op en geniet met volle teugen.
    Groetjes van Elly.

  • 01 Mei 2015 - 20:25

    Michiel:

    Lieve pa en ma, wat heb ik genoten van de verslagen. petje af en diepe bewondering voor de afstand die jullie in zo een korte tijd hebben afgelegd. Iedereen die ik vertel dat jullie naar Santiago aan het fietsen zijn, vragen waar jullie in Frankrijk zijn opgestapt en of je het met een E- fiets doen...... Niets van die onzin, puur op karakter en doorzetting vermogen. Geniet morgen van die laatste loodjes, en voor je het weet zit je nog aan het eind van de Wereld.

    Groetjes Michiel Lana en Ted

  • 01 Mei 2015 - 20:27

    Ida En Henk:

    Ha Elbard en Totie,

    Wat lezen we nu? Morgen al in Santiago? Jullie zijn gewoon geweldenaren.
    Morgen zal ik aan jullie denken als we gaan toeteren in Oudenhoorn/Zuidland.
    Geniet van Santiago, jullie reisdoel en misschien is het nu tijd om helemaal te ontspannen.
    Tot ziens in de Engelsestraat, Ida en Henk

  • 01 Mei 2015 - 20:56

    Leo En Ingrid:

    Hallo Totie en Elbard.
    Goed hoor! Morgen al de eindstreep. Blijven jullie wel een beetje uit de buurt van dat gigantische zwaaiende wierookvat in de kerk in Santiago de Compostella?
    Groeten
    Leo en Ingrid

  • 01 Mei 2015 - 22:20

    Lucia:

    Jeetje,ik had een paar dagen niet gekeken en ineens zijn jullie er al bijna. FANTASTISCH !!
    Geniet van dat laatste stukkie en daarna lekker relaxen. Gek hoor dat deze droom dan weer voorbij is. Maar dan komt er wel weer een nieuwe droom.Vandaag was ik in Utrecht en dat was ook fantastisch.
    Nou jongens bedankt voor de leuke reisverhalen. Ik heb ervan genoten.
    Groetjes Luus

  • 01 Mei 2015 - 22:21

    Anna:

    Jullie zijn vandaag net 2 paarden die de stal reuken.
    Maar nog 1 dagje ,knap hoor we zijn trots op jullie.
    En erg genoten van de verslagen.Ik ga het nog missen s ávonds effe lezen wat jullie meegemaakt hebben.
    liefs Anna en Oebele

  • 01 Mei 2015 - 22:26

    Bina:

    Ha Elbard en Toot,
    Het gaat dus lukken. Niet dat ik daaraan getwijfeld had, maar jullie zijn er nu wel erg dichtbij. Geweldig. Jullie mogen trots zijn.
    Groetjes van Jan en Bina

  • 01 Mei 2015 - 22:36

    Laura:

    Zo, ben ik nog net op tijd voor een berichtje voor jullie er zijn! Let je even niet op, ben je bijna te laat

  • 02 Mei 2015 - 00:11

    Loes:

    Geweldig!
    Ook de groetjes van mama die wel iedere keer vroeg of ik al wat van jullie gehoord had.toen ik zei dat jullie er waarschijnlijk morgen zijn vond ze dat toch wel knap.
    Femma is ook heel trots op jullie.
    Ikzelf heb er even aan gedacht symbolisch 30 km te fietsen maar denk dat ik er een Duveltje op neem dat compenseert!
    Alvast een bosje bloemen voor bij de aankomst

  • 02 Mei 2015 - 01:21

    Mira:

    Dat is een gek idee, zijn jullie er morgen gewoon ineens...
    Voor jullie is het misschien wat minder "ineens", maar ik vind dat jullie er aardig de vaart in hebben gehad! Trots op jullie!
    Veel plezier nog en zet 'm op de laatste km's!!
    Liefs

  • 02 Mei 2015 - 06:25

    Marja:

    Hoi Fietsers,

    Wat een super reis is het, zo in de verslagen te lezen.
    Geniet van de aankomst en wanneer we elkaar weer zien horen we graag de verhalen!

    Liefs en groetjes, Piet en Marja

  • 02 Mei 2015 - 17:41

    Cor Elmendorp:

    Hallo Elbard en Totie, geweldige prestatie en diepe bewondering voor jullie reis. Regelmatig de stukjes gelezen en veel herkend van de plaatsjes die jullie onderweg hebben aangedaan. Gaan jullie nog door naar de kust, waar Jacobus, uiteindelijk is aangekomen in Spanje of is met het bereiken van Santiago de reis voltooid. In ieder geval goede terugreis en praten wel bij als jullie terug zijn. Hetty en ik gaan met de camper een paar daagjes op pad en zijn uiterlijk 13 mei weer thuis. Hier voor de deur is de rotonde aangelegd en het eerste incident (auto-fietser) heeft reeds plaatsgevonden.
    Groetjes en toet gauw,
    Cor & Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cerceda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2015

Finisterra

02 Mei 2015

Muina- Santiago : 38 km

01 Mei 2015

Portomarin- Muina: 72 km

30 April 2015

Cebreiro - Portomarin : 71 km

29 April 2015

Ponferrada - Cebreiro: 58 km

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 21734

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: