Cheringe- Saintes 76 km - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Cheringe- Saintes 76 km - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Cheringe- Saintes 76 km

09 April 2015 | Frankrijk, Saintes

Vanmorgen in de cottage van de Engelse gastvrouw ontbeten en toen op pad. Heerlijk weer. Eerst zeker 20 km door een bos gefietst. We kwamen weer een hertje tegen. Echt leuk. Daarna was er genoeg te zien
om te vermelden, maar we zitten nu op een zonnig terras en hebben ons boekje niet meegenomen. We slapen nl. in Saintes voor de eerste keer in een echte refuge voor €8,- pp en dan kun je niet alle faciliteiten verwachten zoals internet, vandaar terras met WiFi .
Wat erg leuk was was een soort grote lantaarn ( lanterne des mortes) waar ooit altijd een lamp in brandde. Elbard moest natuurlijk de sarcofaag uitproberen die ernaast stond.beetje luguber, en bij de St Pierre kerk die we tegenkwamen stonden alle grafstenen op pootjes.Ook een oude duiventoren waarin 2000 duiven konden. Het is ongelooflijk hoeveel er hier bewaard is gebleven van zeker 1000 jaar oud. Verder vermaken we ons de hele dag buiten in de zon. En tussen de bedrijven door trappen we iedere dag onze km 's weg. Morgen richting Royan. Daar moeten we met een veerboot de monding van de Gironne overvaren en dan zien we daarna wel of we nog een eindje verder komen (of niet)

• 10 April 2015 - 00:46

Bina:

Ik heb net ook even op de kaart gekeken. Jullie schieten al flink op.
    Als ik niet beter wist zou ik denken dat het een makkie is!!!

• 10 April 2015 - 11:52

Laura:

oeps, ik zei gister tegen een collega die dezelfde route heeft gefietst dat jullie ergens onder Parijs zitten. Op zich niet onjuist............
    Maar goed jullie schieten lekker op.
    Waarschuwing van Robert (die collega dus), Frankrijk is een eitje, Spanje wordt kuitenbijten.

succes!

• 10 April 2015 - 15:39

Jan & Ludy:

Ha Toppers,

Echt een prestatie! Leuk om op de hoogte te blijven van de tocht :)

Succes met de Pyreneeen en daarna vol gas naar Santiago!!
    groetjes

• 11 April 2015 - 13:55

Nelie:

hoi fietsers,
    Het gaat jullie wel heel goed af, als ik jullie verslag lees.
    Veel te zien en niet te vergeten ,lekker eten.
    Maar alvast petje af