Tours-Chatellerault 92 km - Reisverslag uit Martin-Chapon, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Tours-Chatellerault 92 km - Reisverslag uit Martin-Chapon, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Tours-Chatellerault 92 km

06 April 2015 | Frankrijk, Martin-Chapon

Je moet de dagen nemen zoals ze komen, maar deze dag hadden we ons niet beter kunnen wensen. Voor ons gevoel de hele dag naar omlaag met een stevig windje in de rug en de zon in je gezicht. Alleen.....op 2e paasdag vermaken ze zich hier anders dan in Nederland . Niet naar de meubelboulevard. Alles weer gesloten dus. Gelukkig hadden we fourage in de tas, maar omdat we toch vanavond wel iets wilden eten,zijn we doorgereden tot een flinke stad: Chatellerault. Onderweg toch nog een hoop gezien. In Ste Maure en T een oude pelgrims overnachtingsplaats en verder veel mooie natuur en de laatste 25 km langs de Vienne. Gisteren was toch wel heel bijzonder in het klooster.We kregen de sleutel van de basiliek en konden zo binnendoor naar onze kamer lopen. De paasmis bijgewoond en dat was geen straf. De nonnen (allemaal jonkies, hoe is het mogelijk) zongen als engeltjes. En ze konden niet alleen goed zingen, het eten was ook prima. 'S middags hebben we lekker door de oude stad gelopen en heerlijk een paar uur op een terras gezeten. Lekker bijgekomen dus.
En nu zijn we onderdak bij een Schots echtpaar en hebben we het hele huis voor ons alleen. Morgen naar Poirtiers

• 06 April 2015 - 21:28

Esther :

Grappig! Wij hebben heel goede herinneringen aan Chatellerault!!
    Er was daar een camping bij een kasteeltje en dat was een erg mooie plek!

• 07 April 2015 - 06:41

Ingrid:

Elbard, volgens mij moet je vaker taart eten, want je bent wel afgevallen hoor!
    Het is heel leuk om jullie verslagen te lezen Totie! Jullie gaan wel snel vind ik. wij zijn nu in LA. Ingrid en Leo

• 07 April 2015 - 17:04

Mira En Reurt:

Jullie schieten al op zeg! Al halverwege Frankrijk!

Heel leuk om te lezen en te zien wat jullie op een dag gezien en meegemaakt hebben, we lezen iedere dag trouw.

Zet 'm op!