Chateaudun -Villechauve 82 km - Reisverslag uit Villechauve, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Chateaudun -Villechauve 82 km - Reisverslag uit Villechauve, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Chateaudun -Villechauve 82 km

03 April 2015 | Frankrijk, Villechauve

Wat een dag!!!
Hij begon grijs, maar droog. Wij op weg naar onze eerste stop: Cloyes sur Loir. Daar was een 12e eeuws St Jacobsbeeld en dat wilden we graag zien. In de kerk was juist een juf haar klas de kruiswegstatiën aan het uitleggen. Wij kregen een stempel en toen de juf in de gaten had dat we naar Santiago op weg waren ging ze dat aan de kinderen vertellen. Volgens mij vonden ze dat interessanter dan het verhaal wat ze juist hadden gehoord. Erg leuk. Er werden allerlei vragen gesteld. Ik denk dat mijn Frans beter is dan de juf dacht, want ik hoorde haar zeggen dat we naar Santiago gingen om te bidden. Zie je het voor je: Elbard in gebed?? We hebben het maar zo gelaten. Voor we weer op de fiets zaten was het na 12.00 uur. Na nog een paar stopjes verlieten we Vendome en begon het te regenen. En harde tegenwind. Vandaag geen overnachting gereserveerd en toen we in Prunay kwamen was er niks te krijgen. Leuk,in de stromende regen om 17.00 uur 's middags. Toen gebeld naar het volgende dorp waar we om 18.00 uur helemaal verzopen aankwamen. Maar daar werden we zo gastvrij onthaald. Terwijl wij onder de douch stonden maakten ze een warme maaltijd klaar. Niks was te veel. En toen vroegen ze of we mee wilden naar de kerk. Goede vrijdag viering. Hebben we ook gedaan. Het was heel bijzonder. Vooral de muziek, maar eigenlijk duurde het voor ons te lang. 23.00 uur thuis. De gastheer schonk nog een wijntje in.het huis is in een oud schoolgebouw. Kamer in een klas en een lange keuken in de gang. Echt leuk. Ik denk dat we wel lekker slapen vannacht. Morgen op naar Tours.

• 04 April 2015 - 01:07

Bina:

Intussen is het na twaalven, dus 4 april.
    Hieperdepiep hoera!!
    Elbard, van harte gefeliciteerd. En jij natuurlijk ook Totie.
    Als jullie even het adres doorgeven kunnen we langskomen voor de borrel:)
    Groetjes van Jan en Bina

• 04 April 2015 - 08:22

Elly Hogenelst:

Met veel plezier lees ik steeds jullie verhalen. Jullie maken wat mee zo onderweg. heel bijzonder.
    Elbard van harte gefeliciteerd met deze toch speciale verjaardag zo onderweg. Een lekker wijntje aan het eind van de rit vandaag????
    Groetjes van Elly

• 04 April 2015 - 13:07

Michiel:

Heel netjes zo'n afstand op 1 dag, maar ma hou er wel rekening mee dat je vanaf vandaag een pensionaris bij je heb.
    Ga zo door, en geniet er met zn 2e van

• 04 April 2015 - 14:50

Esther :

Hoe sterk is de 2-zame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant???! Hou vol!! Elbard, vanaf nu hoor je bij de krasse knarren!!! Gefeliciteerd en neem zo een lekker wijntje!!! En genieten allebei!!!! Xx Es en M

• 04 April 2015 - 17:23

Anna:

He Elbard,Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je bent nu officieel bejaard.Een oude van dagen,zo noem je dat.
    Maar je kan gelukkig nog aardig fietsen.
    Catootje nu heb je toch weer even voor de klas,kerk ,gestaan.
    Nog een fijne verjaardag samen en op tijd rusten.gr.anna en oj

• 04 April 2015 - 18:42

Nicolette En André:

Zullen er straks één op je drinken. Van harte en het zal jullie in Frankrijk ook wel lukken om een lekker wijntje te vinden om je 65e verjaardag te vieren.
    Reis gaat voorlopig voorspoedig lazen we. Houden zo.
    gr.
    Nicolette en André

• 04 April 2015 - 18:46

Anja( Mtc):

Wat een heerlijke verhalen om te lezen, afgelopen woensdag tijdens sporten hebben we het er ook over!
    Wat jullie mee maken geweldig,
    Proost en geniet van wat je ziet!

• 04 April 2015 - 20:28

Ed En Rita:

Van harte gefeliciteerd lieve Elbard,
    Helemaal op "pelgrimstocht" in Frankrijk jouw verjaardag vieren ,wie had dat ooit gedacht!
    PROOST wij zullen hier ook een toost uitbrengen op jouw nieuwe levensjaar erop de fietstocht met jouw lieve Totie! R & E