Chartres- Chateaudun 70 km - Reisverslag uit Saint-Denis-les-Ponts, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Chartres- Chateaudun 70 km - Reisverslag uit Saint-Denis-les-Ponts, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Chartres- Chateaudun 70 km

02 April 2015 | Frankrijk, Saint-Denis-les-Ponts

Vandaag over de waterscheiding van de Seine en de Loire gefietst. Een beetje saai landschap maar toch genoeg beleefd. Begon vanmorgen al in Chartres: de Notre Dame de Chartres: wat een pracht en praal. Chartres heeft ook een mooi oud centrum met zulke steile straatjes dat je er met je fiets niet kan komen. Na de koffie laat opgestapt en na 15 km gestopt in Meslay le Grenet. Daar zou in de kerk een wandschildering zijn uit de 15e eeuw geschilderd na de pestepidemie . Deur op slot. Maar we kennen Elbard. Die hing aan de bel bij een sleutelhoudster en we mochten 10 min kijken. Het was echt de moeite waard. Op zo'n saai stuk zagen we wel tot twee keer toe een groep hertjes voorbij rennen. Dat maakt je hele middag goed.
Daarna door tot Bonneval. Een mooi middeleeuws stadje met prachtige muren en poorten. Inmiddels reden we langs de Loir. En na de koffie naar Chateudun. Reden we op het laatst toch nog verkeerd. Mijn gps joeg me de hele stad door richting St Denis les ponts en dat was niet nodig geweest. Maar nu zitten we dan ook vorstelijk in een authentieke Franse boerderij met watermolen. Ik denk constant dat het stortregent maar Elbard vindt het te gek.Oh ja, het weer was weer lekker vandaag . De wind wapperde van alle kanten

• 04 April 2015 - 13:15

Jan En Ludy:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Elbard
    Dat wordt vanavond een extra wijntje, wij zullen er ook een nemen :)....... proost!!
    Goede voortzetting van jullie reis, nog niet alle verslagen gelezen maar dat gaat de komende dagen zeker gebeuren!!
    Wij gaan vanmiddag naar Amsterdam, niet op de fiets.....maar met de trein :).
    groetjes, Jan en Ludy