Leuze-Cambrai 95 km - Reisverslag uit Morenchies, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu Leuze-Cambrai 95 km - Reisverslag uit Morenchies, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

Leuze-Cambrai 95 km

26 Maart 2015 | Frankrijk, Morenchies

Een rare dag vandaag. In een lekker zonnetje vertrokken naar Tournai. Daar de eerste cappuccino. Toen we daar een mooi kerkje binnenliepen kregen we een cadeautje. Een orkest, en niet het minste, was aan het oefenen voor een passie voor Pasen . We hebben daar heerlijk een poosje gezeten. Toen nog maar zo'n cappuccino en dan toch vertrekken. Dat was het leuke stuk van de dag. Het ging regenen en we kregen pal tegenwind. Ook af en toe verkeerd gereden, vandaar dat we zoveel kilometers gemaakt hebben. En het goede bericht: we zitten nu gedoucht en hebben heerlijk gegeten in een super B&B. Een prachtig art nouveau huis en wij hebben het koetshuis.
En voor wie er nog geïnteresseerd is in de bijzondere herberg van gisteren: we belden om te reserveren. De dame zei dat haar baas in het ziekenhuis lag en ze eigenlijk gesloten waren. Maar ze liet de buitendeur los en in kamer 16 zou de sleutel zitten. De volgende ochtend zou ze dan het ontbijt verzorgen. Wij hebben het gevonden. Het verhaal klopte en we zagen een sleutel in kamer 6 zitten dus die hebben we genomen. Lekker geslapen en vanmorgen toen we tevoorschijn kwamen leek madame heel verbaasd. Ze dacht dat we niet gekomen waren want ze zag niemand in kamer 16 en ze zag ook geen fietsen, maar die had Elbard en een klein schuurtje gepropt. Ze was heel blij dat we er toch waren en heeft snel ontbijt neer gezet en ook lunchpakketjes geregeld. Leuk toch.

• 27 Maart 2015 - 18:48

Loes: