St.Quentin-Compiegne 76 km - Reisverslag uit University of Technology of Compiègne, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu St.Quentin-Compiegne 76 km - Reisverslag uit University of Technology of Compiègne, Frankrijk van SantiagoTE - WaarBenJij.nu

St.Quentin-Compiegne 76 km

Blijf op de hoogte en volg

28 Maart 2015 | Frankrijk, University of Technology of Compiègne

Vanmorgen in de miezer vertrokken, maar we waren goed voorbereid. Regenpakken/schoenen en hoezen over de tassen. En ja hoor, om 10.00 uur werd het droog. Verder een prima fietsdag. Beetje hard tegenwind, maar ja dat wisten we van te voren. Eerst een heel eind langs de Somme richting Noyon. Jammer dat in de 1e en 2e WO zoveel vernield is. Maar daar was nog een heel grote Romaanse kerk en een oude bibliotheek uit 1500 . Na de koffie met wat lekkers weer op de fiets richting Compiegne . Al snel kwamen we langs de abdij van Ourscamp. Wat een complex. En daarna kilometers lang door een bos. Wel even lekker in de luwte. Aangekomen in Compiegne keken we op ons neus omdat de pelgrims gite niet vanaf 15 maart open zou zijn maar pas in april. Wij zijn vroeg. Maar bij het VVV waren ze heel behulpzaam en nu zitten we in een soort hotelletje met ons eigen voortuintje. Prima, want morgen nemen we echt een dag rust. Er is superveel te zien hier. Nu eerst eten en een wijntje op een terras!

  • 28 Maart 2015 - 18:11

    Anna:

    Ik ben benieuwd hoe een rustdag eruitziet?groetjes Anna

  • 28 Maart 2015 - 21:06

    Loes:

    Zoals jullie merken volg ik jullie op de fiets

  • 28 Maart 2015 - 21:06

    Loes:

    Zoals jullie merken volg ik jullie op de fiets

  • 28 Maart 2015 - 21:07

    Loes:

    Zoals jullie merken volg ik jullie op de fiets

  • 28 Maart 2015 - 21:07

    Loes:

    Zoals jullie merken volg ik jullie op de fiets

  • 28 Maart 2015 - 21:07

    Loes:

    Zoals jullie merken volg ik jullie op de fiets

  • 28 Maart 2015 - 21:11

    Loes:

    Nou probleempje met het plaatsen.
    Wou dus zeggen nog bedankt voor de foto van de schelp.Kan me voorstellen dat je daar reacties over krijgt.
    Geniet lekker van je daje "rust" .Fijn rondkijken natuurlijk.Alleen al voor die kerk heb je een dag nodig! Wat een gebouw!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, University of Technology of Compiègne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2015

Finisterra

02 Mei 2015

Muina- Santiago : 38 km

01 Mei 2015

Portomarin- Muina: 72 km

30 April 2015

Cebreiro - Portomarin : 71 km

29 April 2015

Ponferrada - Cebreiro: 58 km

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 21753

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: